onsdag 20. juni 2012

Zumba på Friskvernklinikken

Jeg har ikke danset Zumba i Asker på veldig lang tid, sikkert 2 måneder siden sist. Pga sykdom har jeg ikke fått vært med der. Har danset Zumba på Sportica (Kløfta) flere ganger i mellomtiden.
Men igår hadde vi siste veiing i Asker før sommerferien, og da hang jeg meg på Zumbaen der.
Og guriland, jeg så sikkert veldig smart ut.. Ikke det at jeg gjør det ellers heller altså, men jeg var helt ute av trening til hennes program.. Jeg måtte bare le og smile av meg selv, der jeg prøvde å stokke om bena mine.
Ser forskjellen på Friskvern-Zumbaen og Sportica-Zumbaen. Friskvern er litt mer "var" i bevegelsene sine, men har litt vanskeligere koreografi på ben-bevegelsene. Mens Sportica er litt mer "boom-boom,shake it,shake it".. ;) Men gøy uansett.

Har ett par ganger etter Zumba vært utrolig støl og stiv i hofter og ryggtavle, og da fikk jeg ett fint motto fra ei venninde som passer ganske godt *smiler*


Veiingen på Friskvern igår gikk ikke sånn supert akkurat. Har ikke veid meg der siden 8.mai, og har gått opp 1,5 kg på den tiden. Ikkje braaaa.. Må skjerpe meg nå altså, vil for all del ikke gå opp igjen nå.. Det er min store skrekk.

Jeg syns sommeren er en utrolig vanskelig tid å slanke seg på. Det er så mye fristelser der ute, og jeg er veldig glad i is. Og jordbær med fløte. Og grillmat med potetsalat.
Det gjelder bare å finne riktig fokus OG andre fristende matvarer. Som feks vannmelon. Eller jordbær med vaniljekesam. Eller fryst yoghurt som is, eller funlight-saft i isformer.
Det er bare tiltaket. Og det tiltaket skal jeg starte med snarest.

Har dere noen gode tips på deilig, sunn sommermat?

3 kommentarer:

  1. Hei, Aina!!

    Du har jo vært kjempeflink!! Takk som deler! Blir jo kjempe-inspirert! Fortsett med dette, du er kjempeflink og klarer å nå dine mål!

    Tips til snacks: Eplebåter med kanel og vaniljekesam, namm!! Kjøp deg druer og frys dem, knallgod og sunn snacks på varme dager! Tilogmed banan på gaffel er knallgod "is" til små og store, altså sett halv banan på en gaffel og legg i fryseren! Og smoothies.. Bruker og lage det når eg blir sugen på noe godt på kvelden, eller med guttene, de elsker smoothies. Det som blir til overs kan du fryse i beger eller i is-former, så har du is til varme dager!

    Lykke te videre! Klem fra Tonje

    SvarSlett
  2. Aina, først etter å ha lest så langt. Jeg er utrolig stolt av deg! Jeg tar av meg hatten for den vilje og pågangsmot du har vist, og for at du tar saken i egne hender, og tar vare på deg selv! Det er ikke bare trening som er hardt oppi alt dette, det er så mye mer som spiller inn når man sliter med overvekt, ting som jeg aldri kan forstå, men som jeg skjønner må være fryktelig ødeleggende iblandt. Du er så flink! Stå på videre! Jeg heier på deg, og gleder meg til å få følge deg litt på veien gjennom denne bloggen! :)

    Annen digg grillmat som vi liker veldig godt, grillspyd! Svinekjøtt eller kylling med masse grønnsaker! Blir noe helt annet når det kommer på grillen, anbefales! :-)

    Klem, Berit

    SvarSlett
  3. Tonje: Tusen takk for gode tips til sunt snacks på sommeren :) Eple med vaniljekesam er en slager. Men mitt store problem er at jeg fort blir lei av visse ting,så jeg kan ikke spise det for ofte.
    Jeg skal skrive ett innlegg en dag, ett lite tips om en deilig salat. Den er helt fantastisk, den bør du prøve :)
    KLEM

    Berit: Tusen takk,fine Berit :)
    Du har helt rett i at det ligger mye mer bak kampen om å gå ned i vekt enn trening og kostholdsendring. Vi har også alt det psykiske som ligger å lurer. Psyken spiller en stor rolle, både i grunnene til at man har gått opp i vekt, og det med å kjempe for å få de av igjen.
    Tenkte å lage ett innlegg om dette etterhvert. Men jeg må først bestemme meg for hvor mye jeg vil publisere bloggen. Jeg vil veldig gjerne inspirere andre via bloggen, men er jeg interessert i å legge ut alt til ukjente? Må ta en diskusjon med meg selv der. For det er viktig å få med seg alle faktorer i overvektskampen.

    Tusen takk for tips til grillmat. Blir vel grilling til St.Hans, og da skal jeg jammen meg lage grillspyd. Det er veldig godt med paprika på grillspyd, og squash.

    God klem

    SvarSlett